Monday, February 28, 2011

Ampcorp#24 - New Street Scene Teeshirts

It was the obvious choice
And it had to be done!





http://www.amplifiertheband.com/merchandise.php

They are a bit more expensive to make than the standard one colour screens because there are 4 colours (count them!) so we have to sell them at a bit more than usual - but hey - lets have a go!

I've got a red one myself. Roll on summer...

Wednesday, February 23, 2011

Ampcorp#23 - FRICTION FESTIVAL CANCELLATION (ENG/DE)


It’s really unfortunate, but it is with regret that we have to announce our withdrawal from The Friction Festival, Berlin 2011.

The promoters object to us performing our own headline, extended gig, a full 47 days after our small support performance at Friction Festival in April.  We don’t agree with that, and we feel that the promoters are mistaken in their rights to demand to such a thing.  

If you have bought a ticket for this festival on the basis of seeing us, we are really genuinely disappointed and sorry that we won’t be there.  We were looking forward to playing this show.   We do not see why the promoters should feel that both gigs are unacceptable, and we do not agree.  

We respect that the promoters are entitled to their views, as they respect that we are entitled to ours.  Because of that, rather than play a support slot, we choose to play to our own friends instead.
However, what we have said about this festival still holds true.  

It is a great and unique boutique festival in Berlin.  That is why it is such a shame that we are not able to go.  


Personally, I would go just on the basis of seeing Electric Wizard (and another act that I cannot name) alone.


We genuinely hope that the event is a resounding success and that everyone has a great time watching some well chosen, hand selected acts.  We are pleased that we were asked to play, and we are sad that we cannot play at it.

We will see you 47 days later on 8th June at the Berlin- Festsaal Kreuzberg.  Not instead of going to Friction Festival - but rather, going as well as.



To read the promoters statement please see here

http://frictionfest.de/






Es ist wirklich bedauerlich, aber wir müssen hiermit leider unsere Absage am Friction Festival 2011 in Berlin bekanntgeben.

Die Promoter verbieten uns, unseren eigenen Headline-Gig in voller Länge - 47 Tage nach dem kleinen Support-Gig beim Friction Festival im April - zu spielen. Wir sind damit nicht einverstanden und wir glauben, dass die Promoter nicht das Recht haben, so etwas zu verlangen. 

Falls du ein Ticket für dieses Festival gekauft hast, weil du uns sehen wolltest, tut es uns wirklich ernsthaft leid, dass wir nicht da sein werden. Wir haben uns auf die Show gefreut. Wir verstehen nicht, warum die Promoter glauben, dass beide Gigs zusammen nicht akzeptabel sind, und wir stimmen dem nicht zu.   

Wir respektieren, dass die Promoter zu ihrer Sicht der Dinge berechtigt sind, so wie sie respektieren, dass wir zu unserer berechtigt sind. Deshalb haben wir uns entschieden, lieber ein Konzert für unsere Freunde als einen Support-Gig zu spielen. 

Wie auch immer, was wir über dieses Festival gesagt haben, gilt noch.
Es ist ein großartiges und einzigartiges Boutique Festival in Berlin. Deswegen ist es verdammt schade, dass wir nicht hinfahren können. 

http://frictionfest.de/frictionfest/

Persönlich würde ich allein wegen Electric Wizard (und einer anderen Band, die ich nicht nennen kann) hingehen. 

http://www.myspace.com/electricwizarddorsetdoom

Wir hoffen aufrichtig, dass das Festival ein voller Erfolg wird und dass jeder eine tolle Zeit dabei hat, den gut ausgewählten und handverlesenen Bands zuzuschauen. Wir freuen uns, dass wir gefragt wurden zu spielen und sind traurig, dass wir es nicht können.  

Wir werden euch 47 Tage später, am 8. Juni, im Berliner Festsaal Kreuzberg sehen. Nicht anstatt zum Friction Festival zu gehen, sondern noch zusätzlich. 


Für die Erklärung der Promoter, klickt hier:

http://frictionfest.de/

Friday, February 18, 2011

Ampcorp#22 - Amplifier Tour Dates May/June 2011


We are really pleased to announce the AMPLIFIER first tour dates for 2011
Holland, Germany, Austria, Swiss, UK

Venue details, ticket price and ticketing links included where possible

ALL GERMAN SHOWS CAN BE PURCHASED AT OUR TICKETING SHOP







 COMMUNICATION ENDS

Friday, February 11, 2011

Ampcorp#21 - FRICTION FESTIVAL 2011, BERLIN

FRICTION FESTIVAL 2011, BERLIN

We are pleased to Officially announce our first show of 2011. 
Amplifier will be appearing at Friction Festival, Berlin, Germany  April 21-23.

This is a great boutique festival for music fans, and we are pleased to be invited to appear.

For Tickets and Information go here

http://www.frictionfest.com/

Be warned - there aren't many tickets left - it's a small event - so if you're thinking about going you should probably get tickets as soon as possible.

See you in Berlin....

Wednesday, February 9, 2011

Ampcorp#20 – Termine Termine Termine

Termine, Termine, Termine – was ist in einem Termin? Ist doch nur eine Projektion. Eine Art
fiktive Verankerung...
Ich hatte diesen Monat schon viele Termine.

Es gab ja das Veröffentlichungsdatum 31. Januar. Das war nur ein erfundener Zeitpunkt, so dass
Leute koordinieren konnten, nette Dinge über The Octopus zu schreiben, immer im Kopf, einem
Veröffentlichungstermin folgen zu müssen.

Zusätzlich zu diesem gibt es nun ein Einzelhandels-Veröffentlichungsdatum. Das ist ein
anderes – nämlich der 21/2/2011. Das kommt daher, dass wir erst vor ein paar Wochen den
Entschluss gefasst haben, The Octopus in die Läden zu bringen und daher neue Ware herstellen
lassen mussten, um die Bestellungen abzudecken. Normalerweise macht man das einen Monat
vorher. Leider ist das ein verzwickter Balanceakt. Du darfst nicht überproduzieren, musst aber
gleichzeitig auch die Bestellungen abdecken können. Ist ja nicht wie bei Paypal – du kriegst dein
Geld nicht direkt beim Verkauf – du wirst erst 3 Monate später bezahlt. Du kannst dir denken,
dass es da super easy ist, zwischen der Produktion und dem Bezahltwerden pleite zu gehen,
wenn man nicht aufpasst.

Der Weg, der uns zur Entscheidung für die Einzelhandelsversion führte, ist recht interessant.
Er begann vor ein paar Monaten, als ich ein Treffen mit einer Plattenfirma hatte, die uns
die Möglichkeit zum Vertrieb anbot, was in Wirklichkeit jedoch als verkappter Plattendeal
rausstellte. Nachdem das abgewendet war, realisierte ich schnell, dass VIEL MEHR Leute The
Octopus wenigstens sehen, wenn schon nicht kaufen würden, wenn sie ihn im Plattenladen
um die Ecke oder online bei Amazon oder einem anderen Shop sehen würden. Im Grunde
genommen ist das kostenlose Werbung. Zusammen mit der Tatsache, dass wir mit der Gatefold
Wallet Edition bereits ein ziemlich überflüssiges Promo-Format hatten, wäre es blöd gewesen,
sich diese Chance entgehen zu lassen. Offensichtlich waren wir nicht daran interessiert, eine
Plattenfirma daran zu beteiligen. Doch als die Presse einmal richtig angelaufen war, dauerte es
nicht lange, jemanden mit einem Vertrieb und der nötigen Logistik zu finden, der Lust hatte,
mitzumachen.

Und das funktioniert so – ein Distributionsvertrag teilt sich in 3 Teile zwischen Label /
Vertreiber / und Händler auf. Wenn der Händler mit Verlust oder sehr billig verkaufen will –
das ist seine Entscheidung – wir bekommen immer das gleiche bezahlt. Das ist natürlich nicht
annähernd so viel, als wenn wir es selbst verkaufen würden - wir bekommen nur einen Bruchteil
von dem, was wir von einem eigenen Verkauf kriegen würden. Aber man darf nicht missachten,
dass man mit einem Plattendeal nur einen 20%igen Anteil anstatt der ganzen Summe bekommen
würde. Im Prinzip dreht sich alles um Zahlen. Wenn also viele Läden deine Platte promoten,
wird sie sich um eine Vielfaches mehr verkaufen, als Stück für Stück aus deinem eigenen Laden.

Warum ist das wichtig? Nun, obwohl du weniger Geld damit verdienst, sind Zahlen aus
mehreren Gründen entscheidend. Das Offensichtlichste – um dir einen Namen zu machen. Auch
werden sie Auftritte und Ticketverkäufe ankurbeln. Leute zahlen zwar weniger für The Octopus,
werden aber eher ein T-Shirt oder etwas anderes aus unserem Angebot kaufen. Es gibt eine

Menge Gründe… Es ist eine Art Lockvogelangebot von uns, ohne aber Verlust zu machen.

Es gab ein Zugeständnis, das wir machen mussten, über das wir uns eine Weile Sorgen gemacht
haben. Und das war der Fakt, dass wir einen Strichcode auf den heiligen Octopus aufbringen
mussten, um ihn im Handel verkaufen zu können. Das ist einfach so – wenn du irgendwas
hast, was gelagert, abgerechnet und inventarisiert werden muss, brauchst du einen Strichcode.
Wenn du das nicht akzeptierst, kannst du nicht mitspielen. Wir waren unglücklich darüber, also
entschieden wir uns, das Buch zu befragen, um die korrekte Vorgehensweise herauszufinden.
Das Buch enthält immer die richtige Antwort.

#464: “Ein Virus befällt den Mechanismus seines Wirtes”

Der einzige Weg, den ästhetischen Widerspruch zu umgehen war es, den Strichcode auf einen
leicht abzulösenden Aufkleber zu drucken, so dass man ihn sofort nach dem Auspacken abziehen
kann. Das einzig Gute daran ist, dass über dem Strichcode die Katalognummer AMPCORP02
steht. Jeder, der gesagt hat, dass Ampcorp keine richtige Plattenfirma ist, kann sich nun mit dem
Gesicht zur Wand in die Ecke stellen...

Egal, ich schweife ab.

Zurück zu der Sache mit den Terminen – das Jonglieren mit den Tourdaten hat begonnen.
Es freut mich sagen zu dürfen, dass die ersten deutschen Konzerttermine bald bekanntgegeben
werden – weitere Termine folgen. Es wird auch Festivals geben und hoffentlich später im Jahr
Reisen in ferne Länder, in denen wir noch nie gewesen sind. Bevor ich schließe, möchte ich euch
noch eine kleine Geschichte erzählen, von der ich denke, dass sie den Unterschied zwischen dem
alten und dem neuen Weg deutlich macht.

Wir haben uns neulich mit einem neuen Agenten in Deutschland zusammengeschlossen – ein
Typ, der mal in einer Band war, die vor vielen Jahren mit uns tourte. Er ist noch grün hinter den
Ohren. Jung, gewissenhaft, ambitioniert und hart arbeitend, und so geradeaus wie’s nur geht –
er besitzt eine Eigenschaft namens „Idealismus“. Wir respektieren das. Unser Bonze von Agent
in England weigerte sich, mit ihm zu arbeiten, weil “mit jemandem, der noch grün hinter den
Ohren ist zu arbeiten, das Potential immens senkt”. Siehst du, das ist eine schlechte Einstellung.
Jeder fängt mal an. Diese neuen Leute sind die Zukunft. Die alten sind die Vergangenheit. Wir
würden uns lieber mit der Zukunft verbünden als mit dem Überrest von irgendeinem Mist, der
schon lange vorbei ist. Im Nachhinein betrachtet – es ist, wie um 4 Uhr morgens mit leeren
Taschen aus einem Casino zu kommen und zu denken „Was war das denn bitte?“. Ein hungriger
junger Mann geht raus, um für seine Familie zu jagen. Ein fetter alter Mann lehnt sich in seinem
Sessel zurück und quatscht Scheiße.

Das ist meine Meinung.

Tuesday, February 8, 2011

Ampcorp#20 - Dates Dates Dates



Dates, dates, dates – what’s in a date?  It’s just a projection.  A  kind of notional anchoring... 
I’ve been busy with lots of dates so far this month.

Obviously there was the release date of 31st January.  That was just a made-up kind of idea so that people could coordinate writing nice things about The Octopus in some  vague attempt to follow a release schedule . 

Now there’s been added to that the retail release date.   This is a different date - 21/2/2011.  That’s because of the fact that we only reached an agreement a couple of weeks ago to put The Octopus in shops and  had to manufacture the stock to fulfil the retail orders.  Normally this gets done months in advance – not a few days in advance.  Unfortunately this is a kind of tricky balancing act.  You have to not over-produce, but also keep up with orders at the same time.    It’s not like paypal – you don’t get paid at the point of sale – you get paid 3 months down the line, so as far as I can see, it’s easy peasy to go bust between manufacturing and getting paid if you’re not really careful.

The path to the decision to do a retail version was quite interesting.  It had its genesis in a meeting I had a couple of months back with a label that wanted to offer us the facility of distribution, but it was actually  just a record deal in disguise.  Anyway, after skirting around that, I quickly recognised that A LOT more people would at least see The Octopus – if not buy it - on the racks at their local record store or on-line at Amazon or on one of the other on-line stores.  Essentially – this is free advertising.  And coupled with the fact that we had a pretty much redundant promo format in the gatefold wallet version – it seemed too smart an opportunity to pass up.  Obviously we weren’t going to be interested in doing this through a record company, but by the time the press had really started to get going it didn’t take long to find someone with the distribution and logistics who was up for coming on board.

So – it works like this – A distribution deal is a 3 way split between  a label/a distributor/and retailer.  If the retailer wants to sell it at a loss or very cheap – then that’s their call – we still get paid the same.  It’s obviously  nowhere near as good as selling it yourself – we only get a fraction of what we would get from our store, but considering that when you have a record deal essentially you get your 20% from your share of this cut, instead of getting the full share of this cut.  Essentially it becomes about numbers.  Now with many stores promoting your record you’ll sell many times more than one at a time from our shop.

Why is that important?  Well even though you make less money, numbers are crucial for several reasons.  Most obviously – Profile.  Also – touring and ticket sales are likely to go up.  Festival opportunities and fees also increase.  People pay less for The Octopus but are more likely to buy a shirt perhaps or some of our back catalogue.  There’s lots of reasons....   It’s kind of a loss leader for us but without actually making a loss.

There was one concession we had to make which we fretted about for a while, and that was that we would have to put a barcode on the sacred Octopus to do retail.  That’s just the fact – if you’re going to do anything that needs warehousing or needs to be accounted for with payments and inventory it needs to have a barcode.  If you don’t accept that then you can’t get involved.  We were unhappy about this, so we thought it best to consult the book to find out the correct course of action.  The book always contains the correct answer.

#464:   “A virus hijacks the machinery of its host”

The only way we could get around the aesthetic objection was to make sure that the barcode is an easy peel sticker that you can remove immediately that you take the wrapper off .  The one good thing about this is that above the barcode is the catalogue number AMPCORP02.  Everyone who said that Ampcorp wasn’t a real record company can now go and stand in the corner facing the wall...

Anyway, I digress

Going back to the dates thing – the undertaking that is the juggling around of tour dates has begun.
I am pleased to announce that the first German tour dates will be announced very soon – with other dates to follow.   There are festivals to coming too, and hopefully later in the year ventures to lands further afield than we have been to before.  Before  I go I want to tell you a little story, which I think illustrates the difference between the old way and the new way.

We recently hooked up with a new agent in Germany – a guy that was once in a band that toured with us many years ago.  He is grassroots.  Young, consciencious, ambitious and hard working, and straight as they come – he has a thing called “idealism”.  We respect that.  Our big shot UK agent refused to work with him because “working with grass roots  lowers the potential immensely”.  You see, this is a bad attitude.  Everyone starts somewhere.  These new guys are the future.  The old guys are the past.  We would rather hook up with the future than some vestige of some bullshit olden time that is long over.  Looking back at it - it’s like coming out of the casino at 4am with empty pockets thinking  “what was all that about?”.  A hungry young man will go out and hunt for his family.  A fat old man will just sit back in his chair and talk shit.

That’s my opinion.

Monday, February 7, 2011

Ampcorp#19 – Einzelvertrieb und andere Formate von The Octopus

Ampcorp#19 – Einzelvertrieb und andere Formate von The Octopus


Nach unzähligen Emails, in denen nach Kaufmöglichkeiten von The Octopus im Einzelhandel gefragt wurde, sind wir froh verkünden zu dürfen, dass wir uns entschlossen haben, The Octopus nun europaweit über ein Vertriebsunternehmen zu vertreiben.

Die materielle Kaufversion, die du ÜBERALL ANDERS als im Amplifier Online-Shop siehst, sei es in einem anderen Online-Shop oder einem unabhängigen Plattenladen, ist die GATEFOLD WALLET -Version von The Octopus.  Dies ist das EINZIGE FORMAT, das wir lizensiert haben.


Die EIGENTLICHE DIGIPAK-Version und das zukünftige Buch und die Vinyl-Ausgabe wird nur bei uns online erhältlich sein.


Um die Unterschiede zu sehen, klick hier drauf:


http://www.theoctopus.info/formats


Die Einzelhandelsversion kommt mit einer Texteinlage, aber ohne Extras, wie wir sie selbst versenden.

Offensichtlich können wir nicht alle Infos darüber einholen, wer die Einzelhandelsversion gekauft hat. Wenn uns die Leute nicht kontaktieren, können wir ihre Namen nicht in zukünftige Ausgaben von The Octopus aufnehmen.

Um Verwirrung zu vermeiden – die Einzelhandelsversion IST KEINE neue Version von The Octopus.
Alle Namen werden in neuen Ausgaben enthalten sein – weil das gesamte Artwork dann nochmal überarbeitet werden muss.

Eine neue Ausgabe wird NEUES ARTWORK beinhalten mit einer Namensliste der Mitglieder.


Alle Mitglieder werden kontaktiert und befragt, bevor die Produktion jeglicher neuer Ausgaben startet.

Im Moment ist die nächste Ausgabe mit 5000 Kopien veranschlagt.

Ampcorp#19 - Retail Distribution and different Formats of The Octopus

After innumerous emails asking to be able to buy The Octopus from shops, we are pleased to announce that we have agreed to allow a distributor to physically distribute The Octopus on a European basis.

The physical Retail Version that you see ANYWHERE ELSE that is not the amplifier on-line store, be it in a 3rd parties on-line or in a independent record shop is THE GATEFOLD WALLET version of The Octopus.  This is the ONLY FORMAT we have licensed.

The MAIN DIGIPAK version and future book and vinyl editions will only be available from us on-line.


To see the difference go here

http://www.theoctopus.info/formats


The Retail Version comes with text insert, but no extras that we send out ourselves.

Obviously because we cannot collect the information about who has bought a Retail Edition unless they specifically contact us, we cannot include their name in future editions of The Octopus.

To avoid confusion - this Retail Version IS NOT a new edition of The Octopus.
All named enteries will be in new editions - because obviously all the artwork needs to be reset.

A new edition will have  NEW ARTWORK and will list the names of members.


All memebers will be contacted and consulated before production of any new edition.

At present the next edition is planned at 5000 copies.